school

Heeeeloo

För en gång skull så hände det nåt när jag filmade runt i skolan och visade hur det såg ut haha. Kanske lägger upp sen vi får se.

Om ni undrar så finns det en kille i åttan (jag går i nian) som typ är rädd för mig och vågar inte tjata emot mig för förra året så hände det att jag hade bråttom till musik och han stog ivägen och hade stängt en dörr i korridoren och där stog vi och tjatade men tillslut fick jag nog och bara knuffade bort honom så han ramlade över alla sina kompisar. Jag brydde mig inte ett skit och nu vet han att jag vågar knuffa till nån hårt om dom stör mig så sjukt mycket som han gjorde.


Mobilskal

FlexiCase Skal till Samsung Galaxy S2 i9100 (Three-Butterfly)

Fick hem mitt skal idag!! Såhär ser det ut :) är super nöjd, bara en knapp som är lite svår att trycka på nu men det går fint. Skulle egentligen inte kommit förens tidigast imorron. Det gick assnabbt så jag rekomenderar starkt den här sidan det finns massor av olika skal till olika mobiler och den kommer som sagt väldigt snabbt, riktigt snygga också. Så gå in och kolla vetja!´
+ för fri frakt också!

tolkar en låt

Heeeej

Sitter här och ska snart kolla på en film, Ifa drog nyss till sin träning men stannade en timma här först, trevligt trevligt.
Sjunger boy´s don´t cry också fast försöker ändra melodin så det blir en egen tolkning av låten men jag säga att det verkligen låter förjävligt! testa själva..

Helg

Tjeenare!

Erika sov över här från igår och jag mådde skit innan hon kom så har inte kunnat blogga. Vi kollade i alla fall på Beastly världens bästa film! Ni måste se den!

Idag ska jag försöka lista ut hur jag får över musiken från gamla mobilen till den nya, sen ska jag träna lite.

Hoppas ni har en trevlig helg :D

new phone

Heeeeeeej!

Jag har inte vart inne på datan på några dagar så har inte uppdaterat. Har ju internet på mobilen när jag är hemma så grejar mer med den. Juste, jag har köpt en ny mobil, en samsung galaxy s2 , den är väldigt bra och sjukt stor. Bäst i test också.



ska köpa ett skal till den också, vet precis vilket jag vill ha :)

Nu ska jag försöka komma på nåt att skriva om i min novell som ska lämnas in imorron! blir galen! jag har aldrig läst en novell och nu ska jag helt plötsligt skriva en, hoppas jag kommer på nåt så jag kan börja skriva!


studiedag

Har studiedag idag så det lär inte bli så mycket uppdatering eftersom det inte händer nåt här.



Jag fick reda på nåt riktigt hemskt igår och kan inte riktigt smälta det för jag tänker på det hela tiden, jag tänker tyvär inte berätta vad det är men vissa inlägg kan alltså bli lite konstiga bara för jag tänker så mycket på det..

Friends are hard to find, difficult to leave and impossible to forget

Tjeeenare!

Jag träffade Nora idag, vi va bästisar för några år sen men med tiden har vi glidit isär från varandra eftersom vi inte bor så nära, men våra mammor är kompisar och dom brukar köpa fisk av oss så vi träffas typ en gång om året. Alldeles för sällan, så det var väldigt trevligt att träffa henne igen. Nu ska jag... ingen aning, göra nåt?


shopping

Heej :D

Har nyss varit i Skövde och shoppat med mamma. Jag har gått ner i centimeter runt min rumpa så typ alla mina byxor och trosor är för stora så var tvungen att skaffa lite nytt :) jag är väldigt nöjd.


(gammal bild)

Dagens låt



Jag vet att den här låten inte är speciellt ny men jag gillar den väldigt mycket faktiskt och har inte lyssnat på den mer än typ en gång förut och nu har jag börjat lyssna på den :D
Visste inte att Nicki Minaj sjöng bra när hon inte rappar

vad som hände sista lektionen

Hej Hej!

Idag har jag varit asförkyld och ändå var jag med jättemycket på idrotten, inte bra.

Det har inte hänt så mycket idag men sista lektionen var la lite rolig haha.
Har ni hört låten som går go britannia, britannia rules the world... ? Valter sjöng i alla fall hela sista lektionen en omgjord version av den låten, alltså samma melodi men med texten hosianna, ett jesubarn e fött.. och det var den enda delen han sjöng också (låten är inte kristen, den är helt puckad)
aa och han sjöng alltså den här HELA lektionen och jag hade inte pratat med honom på hela lektionen och jag får värsta utbrottet och typ skrek åt honom: men för helvete Valter nu har jag den låten i hövvet!
och han ba va, vilken låt?
och jag ba den du har sjungt på hela lektionen.

Jag kände mig så jäkla elak efteråt, även om jag bara skrattar åt det nu men asså vi hade inte pratat på hela lektionen oså bara skriker jag på honom.. inte bra inte bra. Jaja han brydde sig nog inte så mycket eftersom han bara skrattade åt mitt utbrott haha.

Långt inlägg men whatever

Ulriks skiva

Sååå alla bilder finns i datan och nu kan jag visa er hur Ulriks skiva ser ut och vad jag menade med den där lilla tygbiten haha.



Fick ju en autograf när jag såg honom live, men på armen så den är ju borta för länge sen så det kändes bra att få en signerad i posten, även om jag inte fick den personligt jag har ju redan fått det en gång

My key

Här kommer äntligen en bild på min nyckel som jag har stylat, jag använde nagellack eftersom det blir lätt att ta bort sen.


jag är fullt medveten om att det är kass kvalité! Men visst blev den fin?

Fyrverkeri!

Kanske aldrig berättade det men när min mamma fyllde år så överraskade min pappa henne med fyrverkerier! och jag försökte ta några bilder och det gick sjukt bra faktiskt! så här kommer några :D

 
 
 
 
 
 
 

HOPE YOU LIKE IT!


2 videos

Hello :D

Har inte bloggat på ett tag men här kommer 2 videosar som jag filmat, en är från igår och den andra är från idag. Det här alltså vad som händer på en håltimma och vad som händer när man går från matsalen till skolan (inget är förberett eller påhittat, allt är fullt normalt och jag har bara lyckats få det på film (nej vi hatar inte varandra vi bara gillar att mobba varandra haha))




Tips?

Nämen tjenare!

Kom hem från Karisma för ett tag sen och nu sitter jag här och lyssnar på musik, asså jag behöver verkligen tips allt är så uttjatat just nu.

Älskar verkligen Lil Wayne - How to love så sjukt bra, älskar alla coverar på den också! så fin!

haft bloggpaus

heeeeeej!

Jag har inte kunnat blogga på några dagar eftersom min data krashade, hoppas det inte gjorde er nåt, men nu är den tillbaka, fast pappa håller fortfarande på att greja massor med den, men om några dagar blire normal uppdatering igen.

Mammar har tydligen bokat tid på karisma för mig imorron, min mamma är typ jättenoga med att jag och min brorsa har bra hy, lite konstigt faktiskt. Jag har egentligen rätt bra hy men skit samma det är bara skönt när nån grejar med det

Elektropop!

Tjeeeeeeeeeenare!

kolla nyss på idol, sista killen som va ryss alltså! haha så jäkla kass men han gick vidare! ni fattar inte hur mycket jag skrattar nu asså, han sjng en sån där låt som man tyckte va ashäftig när man va 3 haha! :D



min favorit från igår
fast jag vill inte att hon ska vinna, hon borde inte ens vad med i idol hon ska skicka in sin egen skrivna låt till typ universal eller sony music eller nåt för hon kommer ju bli sajnad!!!!!!! blir galen! vinner hon så tröttnar alla på henne så hoppas hon slutar som 4 eller nåt

det här blir dagens låt

so you think you can dance

Som ni kanske vet så älskar jag att dansa men kan inte göra det längre eftersom det inte finns någon grupp för mig, men jag älskar också att kolla på dansprogram och just nu äre ju so you think you can dance på fredagar och lördagar. Och förra veckan blev jag helt kär i en dans så tänker visa den för er :D



jag vill också dansa och flyga över golvet! saknar det sjukt mycket!

Bilder jag kan visa

Som ni kanske vet så lägger inte jag upp många egna bilder, dels för att jag inte vill visa mig i bloggen och jag vill inte bara lägga upp mina kompisar helt random, så här kommer några bilder som inte viser ansikten, hoppas ni gillar dom :D

 




Bild 1-3 från karlskrona 2011 (nu i somras)
bild 4 från min hem ort 09/05/2009
underbara minnen!

visar mer bilder imorron, datan segar så sjukt mycket!

i´m done!

Min nyckel är klar! wohoo! den blev faktiskt riktigt bra!
Kan tyvär inte lägga upp bilder från min mobil :( men ska försöka på ett annat sätt imorron för jag blir galen på alla google bilder!

ny nyckel


har funderat på att styla den nåt sånt här :)

Tjenare!

Köpte en ny skåsnyckel i skolan idag eftersom jag ahr tappat bort min gamla, lär säkert hitta den ikväll..
Fick i alla fall överskåp så det är gött, men fick det över Erika så det är lite jobbigt eftersom vi har samma lektioner och det tar längre tid då, plus att Elin har bredvid Erika så jag kan inte gå åt sidan. Men men det kommer nog funka :D

Nu ska jag bara styla den lite så man ser att det är min och fixa nån sorts nyckelring eftersom min gamla också är bort (fast det fattar man väl?)

200 frågor

1. är du kär? - yes
2. har du snusat? - Nej
3. har du fimpat en cigg på nån annan? - Nej
4. har du legat i sängen bredvid en tjej? - Jepp
5. har du blivit dumpad? - nepp
6. har du blivit slagen allvarligt? - nope
7. tar du droger? - nej
9. har du pussat en kille? - ja
10. hatar du någon? - Ja! Maja!
11. älskar du någon? - yes
12. har några av dina vänner svikit dig? - Dom är inte mina vänner längre
13. har du djur? - Jag har en katt och min brorsa har en fågel, fast vi har dom la typ tilsammans
14. har du legat brevid en kille i sängen? - räknas släktingar?

16. gillar du orange? - ja
18. har du nån sjukdom? - Nej, tror inte det i alla fall
19. har du skämt ut dej för den du gillar? - Har jag säkert haha :D
20. har du en gris? - Nope
21. har du en plattång? - Jepp
22. har du en bror? - Två stycken (fast en är halvbror)
23. har du sjukt bra humor? - ofc!
24. är du brunett? - Nope, fast mitt underhår ser rätt brunt ut ibland
25. gillar du att stå i duschen flera timmar? - Nä orkar inte så still så länge
26. röker du? - nej!
27. har du en hund? - nej
28. har du skilda föräldrar? - nej
29. har du gått på simskola? - ja det har jag
30. har du sagt bög till en kille? - Haha aa nån gång

31. har du sagt fitta till en tjej? - Nä tror inte det
32. har du fuskat? - inte direkt
33. har du en teve på ditt rum? - japp, fast den funkar inte :(
34. har du lunar? - nä, orka
35. har du MSN? - Jepp jepp
36. har du en syster? - ja 2 fast det är halvsystrar
37. har du bruna ögon? - nope, typ blåa
38. gillar du att fota? - ja det gör jag:D
39. har du sett dig själv brinna? - nä?
40. hjälper du dina vänner? - Ja, väldigt ofta faktiskt

41. gillar du tacos? nej jag älskar tacos!
42. tycker du att du är söt? - oftast ja
43. har du dansat? - Ja! men det finns ingen grupp för mig längre :´(
44. har du spelat fotboll? - Ja..
45. tror du på äkta kärlek vid första ögonkastet? - Nej inte direkt
46. kan du stå framför spegeln i timmar om du bara får? - Nope, fast har ju en spegel bredvid datan så gör la typ det ändå
47. har du ätit sniglar? - Nej och det tänker jag ALDRIG göra
48. äger du en locktång? - Japp
49. gillar du att tugga tuggummi? - typ, mår ju illa efter typ 5 min
50. borstar du tänderna varje morgon och kväll? - Ja, kanske inte varje helg dock

51. gillar du kläder? - Yes
52. hatar du falska vänner? - vem gör inte?
53. gillar du räkna matte? - beror på men i stort sätt nej
54. älskar du någon nu? - Ja min familj såklart
55. har du gråtit inför en vän? - Ja det tror jag
56. kan du sjunga? - ja det hoppas jag! endel säger ju det så
57. har du sett nån död? - Min morfar :´(
58. säger du vad du vill? - Oftast, vilket kan göra mig väldigt elak ibland
59. svär du mycket? - det händer
60. vad är ditt hela namn? - Cokoo ... haha skojja men .. i´m not telling you!
61. kan du tala spanska? - Hola amigos mi amo Cokoo! sen kan jag inte mer haha
62. - är du kortare än 1.60 - Haha nä  rätt långt ifrån
63. älskar du sommaren? - ja typ
64. älskar du vintern? - inte om det är iskallt och halt överallt men annars ja :D
65. har du mer än 6 par skor? - 4 par converse, ett par kängor, 2 par ballerina, 3 par flip flops, 2 par foppatofflor så ja det har jag

66. brukar du sjunga när du är i duschen? - Nä faktistk inte, men det händer nån gång 
67. har du hoppat ut ifrån ett fönster? - jepp på fritids haha
68. har du mer än 3 par mjukisbyxor? - ja jag har 4
69. gillar du att städa? - Nej! hittar ju inget när jag har städat ju!
70. gillar du att sova länge? - JA! fast inte för länge

71. har du vart med om en olycka? - räknas det att jag har svimmat?
72. är du förvirrad? - ja för jag hänger aldrig med i samtalsämnena ju
73. har du mer än 6 par byxor? - ja det skulle jag tro
74. har du förlorat en vän? - Jepp (fast hon dog inte, om det är det dom menar?)
75. gillar du att shoppa? - nä inte direkt, fast det beror ju på med vem man shoppar
76. har du varit i paris? - jepp
77. gillar du ormar? - nej
78. klarar du dej själv? - Ja
79. har du lagat mat? - Jepp jepp
80. är du klantig? - rätt så

81. har du foppatoffler? - Ja 2 par
82. har du mer än 20 låtar på din data? - ja rätt mycket mer!
83. sminkar du dej innan skolan? - jepp, fast ibland orkar jag inte
84. har du träffat en kändis? - Ja, Ulrik Munther och Bert Karlsson haha, sen har jag sett melodifestivaln live men träffade inte direkt artisterna då
85. har du mer än 7 par nagelack? - ööö ja?! har typ 100
86. har du busringt? - tror faktiskt inte det
87. har du skällt på din bror? - ofc
88. har du en vän som skiter i dig? - det händer
89. har du velat göra saker men vågar inte?- ja de e klart
90. sover du med nått gosedjur? - ja min älskade ior haha :D

91. har du åkt nånstans utan att du får? - inte vad jag kommer ihåg men kanske
92. vill du bara bort ibland? - kanske nån gång
93. har du tältat? - Ja många gånger
94. har du bränt dig? - Ja
95. har du lekt med levande ljus ? - haha alltid!
96. har du lekt anden i glaset? - nej vågar inte!!!
97. skäms du ibland? - Nä, fast alla verkar tycka att jag ska göra det
98. bor du i skåne? - No
99. gillar du hip hop/rap musik? - Beror på vem som sjunger, men inte så mycket

100. är du på sista frågan nu? - Nej?
101. är du singel? - yes
102. har du åkt flygplan nån gång? - typ varje år
103. har du kul just nu? - nä, typ anledningen till att jag gör det här
104. är du blyg? - det kan hända
105. har du svarat ärligt på alla frågor? - Ja
106. vad har du ätit idag? - frukost, lunch, mellanmål
107. har du cam? - webbcam ja?
108. vilken film såg du senast? - ingen aning, bad teacher tror jag
109. och med vem var det? - jag såg den själv :)
110. brukar du lita på folk? - nä litar inte på många

111. har du blivit sviken? - ja det har jag
112. vad är din största önskan nu? - jadu, det är lite hemligt faktiskt
113. vem saknar du? - Maddis, Katte och min morfar
114. vem vill du ringa just nu? - ingen direkt men Maddis kanske?
115. och varför? - för jag saknar henne
116. hur ofta sitter du vid datorn - fööör ofta! det suger
117. vad har du gjort idag? - vaknat, ätit, skolan, handlat, kollat på teven, suttit vid datan, lyssnat på musik
118. vad var det senaste du köpte? - choklad
119. när var det?- direkt efter skolan typ 5 i tre eller nåt
120. vilken affär var det? - netto

121. hur mycket pengar spenderar du på kläder i månaden? - Inte mycket, sparar mina pengar och "stor-shoppar" typ 2 gånger om året
122. är utseende viktigt för dig? - nej eller ja jag gillar när jag tycker att jag ser bra ut
123. har du någon vän du litar på till 100%? - Ja Maddis, berättar typ i stort sätt allt för henne
124. när var du i skolan sist? - idag
125. är du blond? - jepp mellan/mörk-blond
126. vill du vara blond? - ja eller brunett men just nu blond
127. vad ser du ifram imot? - Att gå ur grundskolan och börja om på nåt, att träffa maddis och katte igen, jadu det är endel saker
128. har du smink just nu? - jepp
129. vad har du för kläder just nu? - strumpor, bh, trosor, t.shirt, jeans,
130. vart sitter du just nu? - mitt rum på en stol

131. om du kollar till höger, vad ser du? - en liten vägg med en stor tavla på plus en inbygd hylla eller vad man ska kalla det
132. vad vill du ha just nu? - kvällsmat!
133. gillar du simpsons? - sådär, helt okej
134. har du blogg? - vad tror du?
135. favorit färg på kläder? - grå, vit, svart men ändå färglatt, haha, men det är olika
136. senaste låt du lyssna på? - Lonely Island - Jack Sparrow 
137. när grät du senast? - ingen aning, brukar gråta rätt ofta men har inte gjort det på ett tag
138. och varför? - oftast äre för jag tänker mycket jobbiga saker som har hänt mig eller som kommer hända mig och då börjar jag gråta
139. har du slagit en kille mellan benen på allvar? - Haha nej
140. förtjänade han det? - om jag hade gjort det så gjorde han det säkert!

141. ett datum du alltid kommer minnas? - 7 augusti
142. varför just de datumet?- jag fyller år då
143. när fyller du år? - 7 augusti
144. hur mycket pengar har du nu? - venne typ 800 plus lite småpengar här och där
145. vart får du pengar ifrån? - fyllde ju år för ett tag sen så då och sen sparpengar
146. är du bortskämd? - nej, kanske lite, men får inte mycket saker, köper allt själv, jag jobbar liksom
147. vill du ha barn? - När jag blir vuxen ja, 3 st! haha jag vet inte
148. är du oskuld? - yes
149. vad hade du för skor idag? - min blåa converse
150. vad heter du på bilddagboken? - det kan man ju undra, har inte vart inne på typ 4 år

151. något du vill göra just nu? - fortfarande äta kvällsmat, kanske se en film eller nåt
152. bråkar du och din mamma? - det händer
153. älskar du din mamma? - ofc!
154. vem är 6e online på msn just nu? - det är inte ens 6 st online
155. hur många är online på msn? - 2 st haha
156. hur många är offline? - Alla utom 2?
157. när går du upp när du ska till skolan? - kvart i 7 fast snoozar till typ 5 över
158. när börjar du skolan på morgonen? - 08.20
159. har du fått något mvg? - yes i engelska :D
160. har du fått något vg? - ja några stycken

161. har du fått något g? - ja resten
162. har du fått något ig? - nope!
163. har du legat på sjukhuset senaste halvåret? - nope
164. varför - för att jag inte har behövt?
165. hur mår du just nu? - jag mår rätt bra :)
166. älskar du din familj? - Självklart!
167. hur ofta duschar du? - var annan/tredje dag
168. rakar du benen? - Ja
169. en person du saknar - Maddis, Katte och Morfar fortfarande
170. en person du skulle kunna göra allt för - min familj
171. chattar du med ngn just nu? -nope
172. vem? - Ingen
173. vad pratar ni om? - Inget
174. När hånglade du senast med nån? -
175. och med vem? -
176. vad föredrar du, smsa eller ringa? - messa
177. hur många smsar du med nu? - en
178. vad är klockan just nu? - 19.04
179. är du mörkrädd? - Ja!
180. har du varit på lisberg i år? - Nej :´(

181. beskriv dig själv med tre ord - lojal, ärlig, lång
182. är du allergisk mot något? - nej men jag tål typ inte choklad-blandningar
183. tar du mediciner mot något? - astma
184. vad har du för mobil? - Sony Ericsson 595 eller nåt sånt
185. är den bra? - ja fast nu haren blivit rätt seg
186. vilken färg har den- Rosa
187. hur många hus har du bott i? 1
188. vad har du för färger i ditt rum? - bebis rosa och svart
189. när ska du sova? - när jag känner fört
190. har du haft utegångsförbud - nej
191. ångrar du något i ditt liv? - ja endel
192. var du en sprucken kondom? - ?
193. älskar dina föräldrar dig? - ja
194. har socialen lagt sig i ditt liv? - nope
195. vad är det för år? - 2011
196. vad är det för månad? - september
197. anser du dig själv som smart? - nej inte på matte eller så men jag listar ut rätt mycket och tänker inte som andra så ja på det sättet är jag smart :)
198. vad brukar folk kalla dig? - det du
199. är du en bitch ? kan hända
200. sista fråga, hur gammal är du ? 15



Jag hade verkligen inget att göra så gjorde en sån här som jag hittade, endel siffror fattas så det är inte exakt 200 och endel upprepar sig men who cares?

Björn Gustavsson

Hello!

Har kollat runt lite på youtube och på nåt sätt så kom jag fram till melodifestivalen 2008 när Björn Gustavsson va med och han är ju rätt kul asså :D

Här är mina 2 favoriter



Det luktar musslor, smells little mushroom
så fint alltså!

hans fina dikt om vad som hände på hans "mellan-akter" i slutet.



what is love? baby don´t hurt me, don´t hurt me, no more!

så fint när han dansar asså! ser så dumt ut!


Här har vi lite andra videor också





Hope you like it!

RSS 2.0