The Pete Box

Hello!
Idag kommer jag förmodligen komma med några bildbomber hehe :D snajsigt

Men först bjuder jag på den här videon som blir dagens låt, jag bara älskra den, jag har alltid älskat riktigt proffsig beatboxning, min brorsa lärde mig ett lätt beat en gång men jag faila ju ganska hårt så jag tycker det är riktigt coolt hur man klarar av det här


Ulrik-förklaring

Halloj!

Vaknade ju tidigt idag eftersom min mamma fyller år idag, och vi skulle hämta min moster och hennes kille som kommer hit från Island. Hade tråkigt förut och satte mig vid teven och kolla på sommarlov haha och såg att Ulrik Munther var med idag, kul.

Och nu kommer nån och säger du är fan beroende av Ulrik Munther, och nu allihopa så ska jag förklara en sak för er..

Ett normalt fan: Gillar personens musik kanske tar reda på lite saker och kan kolla på vissa videos med kändisen, kanske ser personen live nån gång i livet. Kanske kommenterar gud vad bra du är

Ett galet fan: Går på typ 10 (eller mer) live konserter samma sommar, skriver namnet i pannan, skriver vill du gifta dig med mig? jag älskar dig typ överallt, tycker att det är ascoolt att gå i samma skola som personen även om du har känt personen ett litet tag.

Jag: Jag gillar hans musik, nej oj sorry jag är helt jäkla beroenda av hans musik och det är för att jag tycker att han sjunger grymt bra, han är tonåring (ja jag gillar när personer kommer nån stans senare också), han har faktiskt gjort nåt för att komma dit han är (lilla melodifestivalen, Metro music challange, covers m.m), han skriver sina låtar själv, han kan spela gitarr, piano & trummor. Ja jag kollar på vissa videor med honom för jag tycker att det är kul att se vad han gör annat än att sjunga och så, ja jag vet att jag har en kategori som heter Ulrik Munther men det är ara för att det ska va lättare för er som läser och för mig själv att hitta saker jag skriver om - äre nåt fel med det?
Ja jag har sett honom live en gång och jag vill verkligen göra det igen för att jag tycker att han är grymt mycket bättre live (jag hatar att folk blir kända även om dom är autotunade och inte kan sjunga live), men jag vill inte göra det nu, jag har sett han en gång jag kommer få hans skiva och nästa gång jag ser honom live kanske har sin andra skiva aktuell så det är andra låtar eller en tredje skiva, jag gör alltså inte vad som helst för att se honom varje vecka.
Jag skriker aldrig eller asså för en kändis, jag kanske sa Wohoo! efter varje låt eller så men jag skrek aldrig och jag klottrade inte hans namn i pannan eftersom jag tycker det är väldigt töntigt men man får göra som man vill

sjukt långt inlägg och jag tror inte att nån kommer att läsa det, hoppas nästan att alla mina kompisar läser det så dom fattar lite...

min mammas födelsedag

Halloj!

Tänker inte blogga idag hade jag tänkt för min mamma fyller år idag och imorron har hon en stor fest så vi har massor att fixa tills då, så kanske inte bloggar imorron heller.

Imorron fyller ju Rebecka år också, inte min kompis utan min brorsdotter.

Jag vet att jag har sagt att jag ska lägga upp bilder från nåra tillfällen men jag har inte så mycket tid just nu så gör det på söndag eller nån dag.

Lägger upp ett tidsinställt inlägg snart ;)

4D-film

Har sett att det börjat bli populärt med 4D filmer eller vad det heter, och jag kan faktiskt berätta att jag va på en 4D-film en gång för flera år sen i Paris och det är riktigt kul!



Dom hade gjort en egen film för just det tillfället, och när det började regna så regnade det i hela biosalongen och samma sak med vind och när det kom en kille med ett svärd mot skärmen så skärdes hela filmduken upp och så vare nån som gick in i en dörr i filmen och kom in i biosalongen, det va jättekul.

Så jag säger till alla att ni borde verkligen testa det! det är sjukt kul!

Fast när vi kollade så behövde man inga speciella glasögon jag vet inte om man behöver det nu..

sleepover hos Ifa

Hello sov över hos Ifa idag eller igår hur säger man? vi tog massa bilder man kan inte lägga upp dom eftersom jag inte vill visa mig i bloggen, vi filma också lite random videos, jag kanske kan lägga upp en av dom faktiskt för man ser inte mitt ansikte i endel av dom.

Juste jag ska lägga upp bilder från när jag va i borås lite senare :)

1000 visningar

känner mig stolt som har lite över 1000 visningar på en av mina videos på ulrik haha :) gick tyvär inte att printscreena men sa det i alla fall, lite kul ju

ni kan ju gå in på youtube och kolla




det är den har videon som har lite över 1000 visningar och som ni ser filmar jag i marken typ halva videon men folk verkar tydligen gilla den, kanske för att det typ är första videon på "sticks & stones" live...

random stuffs

hello yall haha hur 17 stavar man det eller?

Aja, sitter här och lyssnar på musik och har väldigt tråkigt ska snart damma mitt rum och sen ska jag tydligen hjälpa mamma att baka till hennes fest.

Äre tisdag idag? I alla fall måste bara säga att jag är inte normal när jag ser Ulrik på teven för han är ju lite körd asså, haha nä men asså han ska alltid skämta till med nåt, va bara tvungen att säga det. Och Lotta läste upp frågor från folk och en va från 3 tjejer i publiken som frågade honom om han ville gå på bio på torsdag, jag börja gapflabba seriöst haha, det va lite kul

mah week

Heeeeeelllooo :D

Har inte bloggat på ett tag jag vet så vi tar allt nu då (det jag kommer ihåg).

Lördag:
Jag åker med Erika in till stan, köpte inte nåt för jag är ganska pank, på kvällen samlades några kompisar för att sen dra till Alexandra och överaska henne med födelsedagsfest, sjukt kul att se hennes min, hon hade ju ingen aning. Och det va ju kul :)

Söndag:
Satt och kolla igenom massa gamla fotoalbum, jag gråter på riktigt igen (alltså inte till filmer eller för att jag skrattar) när mamma berättar om min morfar, han dog när jag va 6 år. På kvällen körde jag mamma och pappa rummikub och jag ägde ju ut alla höhö..

Måndag/idag:
Har jobbat med mammas sånghäfte hon fyller år på fredag och har ett stort kalas på lördag, och nu är jag äntligen klar! wohoo! Satt och kolla i lite mer fotoalbum förut också. Bokade Ulriks skiva så får förmodligen den signerad wohoo! :D

Ikväll:
ska jag kolla på Lotta på liseberg, Jag tror ulrik är där idag också så det är ju kul. Sen kanske vi spelar rummikub igen.. vi får la se. Sen blire att kolla på film eller nån serie :)

Imorron:
ska jag städa och rensa i mitt rum, 3 högar: spara, slänga och sälja.

Onsdag: ska kanske va med Ifa, vi får la se


sådär nu har ni lite vad jag har gjort och lite vad jag ska göra :)

beastly

Omg!OMG!

Såg nyss beastly och jag måste säga att den va grym! udda, romantisk och väldigt väldigt bra.

Det är en nyare version av skönheten och odjuret och den är faktiskt väldigt lik men så otroligt mycket bättre, asså jag tror jag har en ny favoritfilm. Det är den här typen av romantiska filmer jag gillar, lite udda alltså.



jag älskar citat som kommer med också 
love is never ugly

barney stinson, stand by me

Haha! asså såg det här avsnittet när jag va i jönköping.
Jag satt och kolla på det på datan emd lurar, och pappa satt och kolla på teven, och när jag såg det här då så börja jag skratta så mycket så det är inte sant, haha, pappa tyckte jag va konstig som bara helt plötsligt börja skratta jättemycket.



ni kanske inte fattar varför jag skratta så otroligt mycket, men jag har följt HIMYM från början till slut och det här klippet är från slutet på avsnittet så man ska se innan så fattar man att det är sjukt roligt, och resten är väl ganska uppenbart att det är kul eller?

today & tomorrow

heeellllluuuuu :D

Har ju varit död lite nu på lovet, men det är ju lov och har ändå inget att skriva om, men idag har jag och pappa i alla fall gjort en lista på saker vi kan göra medans mina föräldrar ändå är lediga, forhöppningsvis börjar det redan imorron, ska fråga erika eller nån om dom har lust att hänga på.
 Tänker inte berätta vad men ni får veta om det faktiskt händer

jag & filmer

Hello :D

Idag har jag kollat klart på "I am number four" som jag började kolla på i förrgår, men hann aldrig klart.
Men nu har jag sett den och jag älskar den!



Asså jag och filmer är riktigt komplicerat! jag hatar filmer som "harry potter", "sagan om ringen", "twilight" och serier som "legend of the seeker" & "smallville" sånna filmer som mina kompisar tydligen gillar, men jag gillar filmer som "I am number four", "avatar", "the day after tomorrow", "2012", "knight & day" alla har ju action.

Men nu ska jag förklara, jag älskar action men jag totalt hatar fantasy, vet inte riktigt varför avatar efter som det är blåa stora saker som bor på nån annan planet men jag gillar den



amanda och erika försöker tvinga mig att se harry potter men jag vägrar! jag hatar det så himla mycket! sorry alla harry potter-fans men seriöst..

Gossip Girl

Okej, för nåt år sen va jag typ beroende av gossp girl och kollade jämt på det men jag börja kolla på det i typ andra säsongen så jag fick inte se hur det börja, men nu har jag fixat några säsonger och såg nyss första avsnittet och OMG!! Vill bara se mer! regnar det imorron tänker jag sitta och kolla på det hela dan haha


bilar

Tjenare!

va och kolla bil med familjen dom vill tydligen ha en liten extra, letade efter begagnade bilar.
Mamma och pappa fråga igår vilken sorts bil jag gillar och jag ba "en jaguar!!!" men dom bilarna är så jäkla dyra, men jag hitta en begagnad liten jaguar haha men det va jäkligt dyr ändå och dom andra verkar inte gilla den :( jag ska bli rik och köpa en jaguar när jag blir äldre haha :D



den jag såg va lite fulare än den här men whatever

the CD was under her desk

Kommer ni ihåg när jag la upp en video när Ulrik sjunger "my own little heaven"? såg nu att den inte kommer med på skivan :( blev lite besviken faktiskt, skivan finns alltså att boka nu, jag vill verkligen ha den, har tjatat på mina föräldrar men dom vill verkligen inte köpa den till mig :( ska be min moster ge mig den i födelsedagspresent när hon kommer :D eller att hon bokar den åt mig eftersom jag fyller år innan den kommer ut

helt onödigt inlägg men whatever

(rubriken är bara titeln på en konstig video, inte ulrik)

..

Jag vet att jag har uppdaterat asdåligt dom senaste dagarna men det är för att jag inte gör ett skit, plus att det är sommar, man ska inte sitta vid datan dygnet runt även om jag gör det när jag mår skit men det är en annan sak, imorron (idag) tänker jag va ute förhoppningsvis, men vi får se hure blir med vädret :)


don´t let your life pass by

Some people they say, just think about tomorrow you won´t sacrifice today, but I say thats wrong I will celebrate today and the future it can wait, cuz we only live once so don´t blow it, take a chance to do everything you´ve dreamt, cuz we live and we die I´ll do what ever I like, life is now som lets try to not let it pass by, and it starts now...
catch the day make it stay, never let it go away

omg vad jag älskar texten i den här låten! Det är life av Ulrik om ni undrar, älskar att lyssna på texten om och om och om igen, så bra att det finns en sån här låt med text som faktiskt spelar roll.
Texten är den nyaste versionen och inte den gamla.


WTF?

*loggar in på facebook*
*scrollar*
ser en fråga och kollar svarsalternativen

frågan: you have a ... account

* youtube
* messenger
...
...
...
* facebook

öööö vad tror du eller? jag är ju inloggad på facebook eller? tror du jag kan logga in utan ett konto eller? asså idiot frågor det kommer ibland asså.

Kommer ihåg förra året på bdb också

frågan: vilket land gillar du bäst?

* USA
* England
* Thailand
* Sverige
* Las Vegas
* Norge
...
...

öööö är Las Vegas ett land? jag trodde det va en stad  i USA, men jag har tydligen inte fått reda på att Las Vegas har bestämt sig för att bli ett land?

asså seriöst, värsta idiot-frågorna och 0 IQ


working

Tro det eller ej men jag har seriöst jobbat HELA dan!
Har inte haft nåt annat för mig och varför inte tjäna lite pengar?
Kanske borde göra en "29 sätt att tjäna pengar på" haha, skojja men vi får la se när jag är klar :D

shopping

Hellu :D

Va inne och shoppa förut idag, fick med mig lite saker även om jag inte tänkte köpa nåt skulle bara ha en bikiniunderdel men det blev visst lite mer..


det va ju faktiskt rea, så hitta lite billiga saker :D

Har tyvär inga bilder eftersom jag inte kan fixa bilder från min mobil :( och från kameran tar det evigheter och jag kan inte det så bra

i love sleeping

asså shit vad länge man får sova ibland asså! jag gillar det seriöst inte, man ska inte missa sommaren för att sova! inte världens bästa väder idag dock men ändå..

Jaha... vad ska ni göra idag då?


Hopeless

Hello!

Jag måste bara dela med mig av det här klippet som jag äntligen har hittat! Jag älskar den här delen men fortsättningen på det avsnittet är också kul



den bröjar lite konstigt men det kommer sen, efter reklamen

HIMM bloopers

Här kommer än väldigt lång video på bloopers från "HIMYM"
dom finns i delar också men jag orkar inte lägga upp all dom nu så det får bli den långa :)


"ny" låt

Hellu!

har sett en video när Ulrik sjunger "my own little heaven" och då hade han inte gått i målbrottet så mycket men nu har han ju det och jag älskar den här versionen! Jag längtar verkligen tills skivan kommer!



Han är ju på skansen imorron, det får man inte missa att kolla på, på teven dåra.
Jag hoppas han skör "moments ago" som är hans senaste singel, jag tycker han spelar "boys don´t cry" och "born this way" alldeles för ofta nu, alla andra låtar är ju jätte grymma!!

inte så mycket att säga

Hello!

Jag gör inte så mycket på lovet, så det känns lite onögidt att göra massa tråkiga inlägg, men nu tänker jag ändå göra ett till, hehe

Idag så vet jag inte vad jag ska göra!! kommer förmodligen kratta klart eftersom jag aldrig gör det men det är så enormt tråkigt, men ska nog dra och äta lunch nu och sen ska jag sätta mig framför pianot och spela lite :D

söndag

Hello!

Idag har jag bara slappat, orkade aldrig kratta det är ju så otroligt tråkigt!

Men nu ska jag ta och spela in en liten video :) hoppas det blir bra :D svårt när jag filmar själv men så får det va nu

kom på att det är juli nu..
Jag missa peace & love (hade ändå inte fått gå men ändå)
tiden går ju för jäkla fort asså!


lördag 020711

Hello!

idag ska jag förmodligen kratta som jag aldrig gjorde igår eller i förrgår och sen ska jag nog hälpa pappa med rummet, men just nu ska jag slappa nån timma till :D

det här visste du inte!

Honung kan inte ruttna och kängrur kan inte prutta.

En jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka

the jerk theory

jag hitta min favorit film igår!! (har jag sagt det förut)

så kolla nyss på den med Amanda, hon gillade den också, fast jag älskar den!

här är trailern :D



tycker alla ska se den!! omg! den är så bra!

RSS 2.0